بسم الله الرحمن الرحیم

وبنوشت شخصی محمد جواد ثقفی

بسم الله الرحمن الرحیم

وبنوشت شخصی محمد جواد ثقفی

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد جواد ثقفی
دوره 27 سمپاد

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۳/۱۲/۱۴
    ...
  • ۹۳/۱۰/۱۷
    .
آخرین نظرات

بایکوت بزرگترین همایش انتخاباتی کشور در مهمترین بخش‎های خبری سیما

بایکوت بزرگترین همایش انتخاباتی کشور در مهمترین بخش‎های خبری سیما/ تصاویر همایش همزمان قالیباف روی آنتن رفت، اما جلیلی نه!

بخش‌های خبری سیما بر خلاف روال معمول و همچنین مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوریبزرگترین همایش انتخاباتی در ایران را که عصر روز گذشته در ورزشگاه شهید حیدرنیا و با حضور دکتر سعید جلیلی برگزار شد سانسور کرد.

به گزارش رجانیوز، بخش‌های خبری روز چهارشنبه صداوسیما، از پخش تصاویر همایش باشکوه ورزشگاه شهید حیدرنیا به عنوان بزرگترین همایش انتخاباتی کشور خودداری کردند به نحوی که بخش‎های خبری 20 شبکه خبر و 20:30 باکس برنامه‎های نامزدها را بدون تصاویر این برنامه باشکوه تبلیغاتی پخش کردند.

اما صدا و سیما در حالی از پخش تصاویر بزرگترین برنامه تبلیغاتی دکتر جلیلی در روز چهارشنبه اجتناب کرد که از پخش تصاویر کوچکترین تجمع تبلیغاتی وی در اسلامشهر صرف نظر نکرده  و تایم قابل توجهی را به پخش تصاویر این برنامه اختصاص داد.

این در حالی است که مسئولین برگزاری برنامه وزرشگاه شهید حیدرنیا از حضور خبرنگار و تصویربردار 20:30 بر روی جایگاه مخصوص خبرنگاران و ثبت تصاویر این همایش بزرگ خبر داده و اعلام کردند که خبرنگاران رسانه ملی از رسیدن تصاویر این برنامه به بخش‎های متختلف خبر داده بودند.

در همین حال برخورد صدا و سیما با برنامه مشابه محمدباقر قالیباف که به صورت همزمان و در یکی از میادین شهر تهران برگزار شد، متفاوت بود به نحوی که تصاویر این برنامه در ابتدای بخش مربوط به قالیباف در هر دو بخش خبری با زمانی مناسب پخش شده و سپس تصاویر تبلیغات روز سه شنبه قالیباف پخش شد.

کادر بسته، عدم چرخش دوربین و پوشش برنامه‎های کوچک دکتر جلیلی نیز از دیگر مواردی بود که درباره تصاویر تبلیغاتی این نامزد انتخابات اعمال شد.

در همین حال رسانه ملی در سه روز گذشته بر خلاف مصوبه کمیسیون تبلیغات، ترتیب حروف الفبا برای انعکاس برنامه‌های نامزدها را در خصوص جلیلی رعایت نکرده است.

 در حالی‌که بر اساس حروف الفبا نام سعید جلیلی در ابتدای لیست نامزدها قرار دارد و طبق مصوبه باید این ترتیب در پوشش برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها در بخش‌های خبری رعایت شود، بخش‌های خبری مزبور بدون ارائه هیچ‌گونه توضیحی و در حالی‌که در خصوص سایر نامزدها ترتیب حروف الفبا را رعایت کردند، پوشش برنامه‌های دکتر جلیلی را به آخر انتقال دادند.

 همچنین زمان انعکاس برنامه‌های انتخاباتی جلیلی در مقایسه با سای نامزدها از کاهش 30 درصدی برخوردار بود.

 بسیاری از پژوهشگران معتقدند که آرای شکل نگرفته در انتخابات‌ها، در سه، چهار روز آخر به جمع بندی می‌رسند و نقش صداوسیما نیز در جهت دهی به این آرا بسیار اساسی است. بویژه در دور اخیر انتخابات ریاست جمهوری، درصد آرای شکل نگرفته در روزهای جاری در مقایسه با انتخابات‌های گذشته، بسیار بیشتر است و عملاً تصمیم‌گیری بخش قابل توجهی از مردم که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کند، در 72 ساعت نهایی انجام خواهد شد.

 بر این اساس، به نظر می‌رسد فاصله گرفتن صداوسیما از عدالت رسانه‌ای ضمن اینکه یک نقطه منفی در کارنامه این رسانه عمومی محسوب می‌شود، که موظف است بدور از جهت گیری‌های سیاسی و صرفاً بر مبنای اصول برابر رفتار کند، همچنین ممکن است در نتایج آرا نیز تغییرات مهمی داشته باشد که این تغییر به سرنوشت کشور گره می‌خورد و هر گونه اِعمال رفتار ناعادلانه از سوی یک رسانه عمومی، اجحاف آشکار در حق ملت خواهد بود.

در همین حال این همایش بزرگ با بایکوت خبرگزاری‎های رسمی که با منابع عمومی اداره می‎شوند نیز روبرو شده است.

  • محمد جواد ثقفی

بایکوت

میتینگ

جلیلی

انتخابات

همایش

نظرات  (۲)

  • علی کرمانی
  • اخه جلیلی رای داشت که صدا سیما بیاد سانسورش کنه خودشو بکوشه 3 میلیون انهم اگر طرفدارانش بهش رای بدهند
    پاسخ:
    به قول دوستان
    خسته نباشی تخریب چی خوب تخریب کردی
    مارو تخریب کنید بیشتر رای میاریم
    البته اگه خدا بخواد
    من که وقت خوندن اینو نداشتم
    ولی هر چیه موفق باشی برادر!
    فقط طوری باشید که چند ساله بعد شرمنده نشوید
    پاسخ:
    آقای ولایتی رفیق شفیق هاشمیست
    تا حدی که هاشمی پس پریروز گفت من فکر می کنم ولایتی اصلح است ولی چون رای 2تا نشه به روحانی رای میدم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی