بسم الله الرحمن الرحیم

وبنوشت شخصی محمد جواد ثقفی

بسم الله الرحمن الرحیم

وبنوشت شخصی محمد جواد ثقفی

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد جواد ثقفی
دوره 27 سمپاد

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۳/۱۲/۱۴
    ...
  • ۹۳/۱۰/۱۷
    .
آخرین نظرات

آقای هاشمی رفسنجانی کدام ترکیب انتخابات را می پسندد؟

آقای هاشمی رفسنجانی کدام ترکیب انتخابات را می پسندد؟

محمد سرشار

براساس پیشبینیهایی که قبلاً عرض کرده بودم، آرایش انتخابات قطبی تر شده است. اکنون رقابت اصلی میان قطب هاشمی+خاتمی (روحانی و تا حدودی رضایی)، قطب اصولگرا (قالیباف+ولایتی) و قطب مقاومت (جلیلی) است.
نظرسنجیها نشان می دهد که در وضعیت کنونی، انتخابات دو مرحله ای خواهد بود. بهترین و بدترین ترکیب مرحله دوم از نظر آقای هاشمی رفسنجانی چیست؟
١قالیباف و جلیلی
٢ولایتی و روحانی
٣قالیباف و روحانی
٤قالیباف و رضایی
٥- ...
به نظر می رسد بهترین حالت برای آقای هاشمی، رقابت میان آقایان ولایتی و روحانی خواهد بود. یکی نیروی مستقیم و دیگری نیروی باواسطه. فردی که در سال ١٣٨٤ هم به حرمت آقای هاشمی انصراف داد.
از سوی دیگر بدترین حالت برای آقای هاشمی، رقابت میان آقایان قالیباف و جلیلی خواهد بود. کسانی که بین موجودان، کمترین نسبت را با ایشان دارند.
چیزی که ریسک این بازی را افزایش خواهد داد، انصراف آقای حدادعادل به نفع آقای جلیلی و انصراف آقای ولایتی به نفع آقای قالیباف خواهد بود.
به هر دلیلی، آقای حدادعادل به نفع شخص خاصی انصراف ندادند و با حمایت جامعه مدرسین از آقای ولایتی، احتمال انصراف ایشان هم کم شده است.
عدم انصراف آقای ولایتی باعث شده که اولاً احتمال انتخاب یک مرحله ای آقای قالیباف به شدت کاهش پیدا کند و ثانیاً احتمال رقابت مرحله دوم میان آقایان قالیباف و جلیلی کم شود.
بنابرین به نظر می رسد از منظر آقای هاشمی رفسنجانی، جلوگیری از انصراف آقای ولایتی، مهمترین اقدام برای کاهش آرای قطب اصولگرا (قالیباف) و مقاومت (جلیلی) خواهد بود.

  • محمد جواد ثقفی

هاشمی

انتخابات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی